MESVAK'dan
YAPAY ZEKA AMAÇLI ÖNEMLİ BİR ÇALIŞMA
Müteşebbis Gelşim Vakfı (MESVAK)'ın Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü (MTEGM) ile yaptığı işbirliği protokolü çerçevesinde;
Ankara Altındağ Aktaş Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 9 ve 10. sınıftan bu alanda ilerlemeye istekli 12 Bilişim bölümü öğrencisine burs verilmekte ve bu nüve gençlerle ileri bilişim çalışmaları yapılması planlanmaktadır.
Bu çalışma MESVAK gönüllüsü Bilişim Uzmanı Levent Karadağ'ın vefat eden öğretmen babası ve öğretmen kardeşleri adına başlattığı iyilik hizmeti olarak yürüttüğü Karadağ Eğitim Platformunun desteklerinde üstün performanslı öğrencilerin; Bilişim, Yapay, Zeka, Astronom konularında öğrencilerin geliştirilmesi çalışmalarına başlanmıştır.
AKTAŞ BİLİŞİM GRUBU PLATFORMU Proje çalışmaları kapsamında gençlere; website, sosyal medya yönetimi, oyun geliştirme, mobil uygulama geliştirme, robotik kodlama, Teknofeste hazırlık, mentörlük bazlı tabanlı eğitim müfradatı oluşturmak, firmalara amatör bilişim danışmanlığı yapmak gibi çalışmalar öngörülmektedir. İleri safhadaki çalışmalarda projelerin seçilmesi, proje paydaş (KOBİ) tavsiyeleri, öğrenci gelişim eğitimleri okulun koordinesinde hibrit (yüz yüze ve online) şeklinde olacaktır.
Çevrimiçi Levent Karadağ hocanın düzenlediği Yapay Zeka ve Eğitim konulu programa katılan Okul Müdürü, öğretmen ve öğrencilerle 29 Şubat 2024'de Aktaş Atatürk MTAL' inde Mesvak Başkanı Nurettin Konaklı, Başkan Vekili Doç. Dr. Mustafa Damar, Okul Müdürü Ebubekir Aktepe, Müdür Yardımcısı Bilişim Öğretmeni Zeynep Bilge Bağçecik, Bölüm Şefi Bilişim Öğretmeni Durmuş Çelik ve 12 öğrencinin katılımıyla tanışma, beklenti ve bundan sonraki sürecin yönetimi konularında faydalı bir toplantı yapılarak Aktaş Bilişim Grubu Platformu mesleki eğitim ve gelişim çalışmalarına başlamıştır. Bu öğrencilere burs sağlayan bilinçli hayırseverlerimize teşekkür ediyoruz. Daha çok gencimize ulaşmak için İŞ DÜNYASI İLGİ ve DESTEKLERİNİZİ bekliyoruz. MESVAK'ın misyonu İnsanlara hizmet kendimize hizmettir.